Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Праект "Вялікае сэрца маленькага беларуса"

     На падставе рашэння Каардынацыйнага Савета па праблемах сеткавага метадычнага ўзаемадзеяння ўстаноў адукацыі ДУА “Гімназія №14 г. Мінска” быў прысвоены статус рэсурснага цэнтру па выхаваўчай рабоце па накірунку “Выхаванне культуры побыту і вольнага часу, накіраванае на фарміраванне ў вучняў цэласных адносін да матэрыяльнага асяроддзя, умення мэтазгодна і эфектыўна выкарыстоўваць вольны час”.

    Рэалізацыя задач рэсурснага цэнтру адбываецца на аснове праекта “Вялікае сэрца маленькага беларуса”.

Мэта праекта - стварэнне адзінай выхаваўчай прасторы ў шосты школьны дзень, якая спрыяе асабістаму росту вучняў, іх самавызначэнню, самаўдасканаленню, самарэалізацыі ў разнастайных відах дзейнасці, а таксама іх паспяховай станоўчай сацыялізацыі.

Задачы праекта:

  • стварыць мадэль арганізацыі шостага школьнага дня для рэалізацыі выхаваўчых функцый адукацыйнага працэсу ў шосты школьны дзень;
  • садзейнічаць творчаму асабоваму развіццю вучняў, іх самавызначэнню, абапіраючыся на іх індывідуальныя асаблівасці;
  • ствараць умовы для асабістай пазіцыі самавыхавання, самастойнай канструктыўнай арганізацыі вольнага часу;
  • пашыраць культурную прастору асобы вучня, развіваць яго патэнцыял з дапамогай разнастайных відаў арганізацыі выхаваўчага працэсу ў шосты школьны дзень.

Дадзены праект спрыяе якаснай арганізацыі выхаваўчай работы.

Мадэль арганізацыі і правядзення шостага школьнага дня ў дзяржаўнай установе адукацыі “Гімназія №14 г. Мінска” складаецца з:

1. Упраўленчай мадэлі арганізацыі шостага школьнага дня;

2. Мадэлі прасторавай арганізацыі;

3. Мадэлі індывідуальнай траекторыі выхавання асобы вучня;

4. Мадэлі ўзаемадзеяння.

Распрацавана цыклаграма арганізацыі шостага школьнага дня.

Дзень тыдня

Этап падрыхтоўкі

Панядзелак

Падвядзенне вынікаў папярэдняга шостага школьнага дня. Абвяшчэнне адміністрацыяй новай тэмы. Інфармаванне на сайце і стэндах.

Аўторак

Работа цэнтраў па планаванню мерапрыемстваў у рамках зададзенай новай тэматыкі.

Серада

Складанне агульнага плану. Работа цэнтраў па падрыхтоўцы да суботы.

Чацвер

Абвяшчэнне агульнага плану на тыдзень праз сайт, інфармацыйныя стэнды, класных кіраўнікоў. Работа цэнтраў па падрыхтоўцы да суботы.

Пятніца

Работа цэнтраў па падрыхтоўцы да суботы. Тэхнічная падрыхтоўка выхаваўчай прасторы.

Субота

Правядзенне шостага школьнага дня. Анкетаванне па выніках для планавання на наступны тыдзень.

   Адным з галоўных патрабаванняў да выхаваўчага працэсу з’яўляецца сістэма ўзаемадзеяння ўсіх яе кампанентаў.

 Мадэль узаемадзеяння ў шосты школьны дзень ДУА “Гімназія №14 г. Мінска”

      Для якаснай арганізацыі шостага школьнага дня ў гімназіі была створана ўпраўленчая мадэль. Дадзеная мадэль спрыяе стварэнню ў гімназіі пэўнай сістэстэмы выхаваўчай работы ў цэлым.

   Уся мадэль падпарадкоўваецца пэўнай агульнай тэме. Зыходзячы з дадзенай тэмы ўсе цэнтры плануюць сваю работу на шостышкольны дзень. Дадзеная мадэль дапамагае падысці да арганізацыі шостага школьнага дня з пазіцыі не толькі агульнай тэмы, але і дапамагае раскрыць дадзеную тэму з розных напрамкаў арганізацыі выхаваўчай работы ў гімназіі.

Мадэль арганізацыі выхаваўчай прасторы ў шосты школьны дзень
ДУА “Гімназія №14 г. Мінска”

    Дадзеныя мадэлі будуць спрыяць таму, што тая вялікая колькасць вольнага часу, якая з’яўляецца ў вучняў у суботу будзе выкарыстана ў разумных умовах і разумна арганізавана, будзе насіць канструктыўны характар. Дадзеная мадэль арганізацыі шостага школьнага дня спрыяе выкананню індывідуальнай траекторыі выхавання асобы кожнага вучня.

Мадэль індывідуальнай траекторыі выхавання асобы вучня

          Узаемадзеянне ў трыядзе настаўнік – вучань – сям’я выступае як працэс сатворчасці, які стварае ўмовы для ўсебаковага развіцця вучняў, настаўнікаў, бацькоў, фарміруе адносіны супрацоўніцтва паміж імі. Падмурак гэтай сатворчасці складае сумесная дзейнасць, у працэсе якой ажыццяўляецца ўзаемадзеянне дзяцей на падставе іх асабістых схільнасцей. Пры гэтым узнікае пачуццё прыналежнасці да агульнай справы, патрэба ў зносінах, разуменне і перажыванне сябе і іншых як “мы”.

      У выніку практычнага прымянення распрацаваных у гімназіі мадэляўвучні прымаюць актыўны ўдзел у жыцці гімназіі, маюць актыўную грамадзянскую пазіцыю, спакойна ўваходзяць у дарослае жыццё, маюць станоўчую сацыяльную адаптацыю.

  Эмблему праекта вучні растлумачылі наступным чынам:

           “Я – маленькая асоба, якая жыве і развіваецца ў сям’і, якую я вельмі люблю. Мая сям’я жыве ў горадзе Мінску. Наш горад самы прыгожы, самы любімы. Мой горад знаходзіцца ў маёй краіне – Беларусі. Гэта прыгажуня з зялёнымі косамі і блакітнымі вачамі. Лепшая краіна ў свеце, любімая краіна. У кожным сказе ёсць слова любоў. А ў сапраўдных пачуццяў ёсць толькі адзін сімвал – пылаючае сэрца.