Гімназія № 14 г.Мінска

Даведка аб эфектыўнасці дзейнасці рэсурснага цэнтра гімназіі
ў 2014/2015 годзе
 

Дзейнасць рэсурснага цэнтра гімназіі ў 2014/2015 годзе ажыццяўлялася ў адпаведнасці з пастаўленымі мэтамі і задачамі: 

  1. Асноўнай мэтай дзейнасці рэсурснага цэнтра ДУА “Гімназія № 14 г.Мінска” з’яўляецца распаўсюджванне перспектыўнага педагагічнага вопыту работы, накіраванага на рашэнне прыярытэтных задач развіцця сістэмы адукацыі. 
  1. Задачамі рэсурснага цэнтра з’яўляюцца:

- выяўленне і каардынацыя вучэбных запатрабаванняў удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

- арганізацыйна-метадычнае і навукова-метадычнае суправаджэнне адукацыйнага працэсу па прыродазнаўча-матэматычным і гуманітарнаму напрамках работы;

- арганізацыя сеткавага ўзаемадзеяння па асноўных напрамках работы рэсурснага цэнтра;

- кансультацыйная падтрымка ўдзельнікаў адукацыйнага працэса па актуальных пытаннях у сферы дзейнайсці рэсурснага цэнтра;

- садзейнічанне рэалізацыі адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дарослых;

- вядзенне інавацыйнай, праектнай, навукова-даследчай дзейнасці;

- эфектыўнае выкарыстанне рэсурсаў: фінансавых, матэрыяльных, кадравых. 

3. Асноўныя накірункі дзейнасці рэсурснага цэнтра

3.1.Арганізацыйна-метадычная работа:

-   арганізацыя і ажыццяўленне дзейнасці па прапагандзе перспектыўнага педагагічнага вопыта (выставы, інфармацыйны сайт і інш.);

-  арганізацыя кансультацыйнай падтрымкі па пытаннях функцыянавання рэсурснага цэнтра;

-  арганізацыя і правядзенне навукова-практычных канферэнцый, семінараў, практычных заняткаў у рамках павышэння кваліфікацыі педагагічных работнікаў;

-  арганізацыйна-метадычнае суправаджэнне мерапрыемстваў па падрыхтоўцы школьнікаў да прадметных алімпіяд, навукова-практычных канферэнцый, інтэлектуальных і творчых конкурсаў.

3.2.Навукова-метадычная работа:

-  удзел педагогаў у навукова-даследчай дзейнасці па гуманітарных і прыродазнаўча-матэматычных напрамках;

-   удзел у рэалізацыі праектнай інавацыйнай дзейнасці;

-  ажыццяўленне выдавецкай дзейнасці;

-  распрацоўка, рэалізацыя і суправаджэнне інфармацыйных рэсурсаў у сферы адукацыі: праграмныя прадукты, электронныя сродкі навучання і г.д.

3.4.Арганізацыя сеткавага ўзаемадзеяння:

 -  забеспячэннедаступнасціінфармацыйнай прасторыдля ўдзельнікаў

Адукацыйнага працэсу горада і рэспублікі – удзел у рэалізацыі праектнай і інавацыйнай дзейнасці;

-  прадастаўленне магчымасці дыстанцыйнага кансультавання;

- узаемадзеянне з іншымі ўстановамі адукацыі (установамі вышэйшай адукацыі, установамі спецыяльнай адукацыі і іншымі арганізацыямі);

-  акумуляцыя вопыту ўстаноў адукацыі.

Накіраванасць рэсурснага цэнтра вызначана зыходзячы з сістэмы работы педагагічнага калектыву, наяўнасці кадравых, навукова-метадычных, матэрыяльна-тэхнічных, інфармацыйных ііншых рэсурсаўі ўмоў.

3.5. Электронны блок матэрыялаў  РЦ і размяшчэнне яго на сайце ўстановы адукацыі

-         на сайце гімназіі раздзел “Рэсурсны цэнтр” (адрас http://gymn14.minsk.edu.by/be/main.aspx?guid=2911)

-         Метадычны кабінет гімназіі № 14 г.Мінска ў сістэме MOODLE  (http://gymn14.minsk.edu.by/be/main.aspx?guid=2911)

-         Метадычныпартал для карыстання настаўнікамі гімназіі 

4. Планаванне дзейнасці рэсурснага цэнтра

Для выканання сістэматычнай работы рэсурснага цэнтра ажыццяўляецца перспектыўнае  і штогадовае планаванне яго развіцця на дыягнастычнай аснове па ўзаемаўзгодненасці пастаўленай мэты, задач, прагназуемых вынікаў.

Для супрацоўнікаў рэсурснага цэнтра рэгламентуецца наступная колькасць вучэбна-метадычных мерапрыемстваў рознага ўзроўню:

Год

Мерапрыемствы на ўзроўні

раёна

горада

рэспублікі

Усяго

2011/2012

2

1

 

3

2012/2013

3

1

4

8

2013/2014

3

3

6

12

2014/2015

5

3

6

14

Для вучняў на базе рэсурснага цэнтра плануецца наступная колькасць вучэбна-метадычных мерапрыемстваў рознага ўзроўню:

Год

Мерапрыемствы на ўзроўні

раёна

горада

рэспублікі

Усяго

2011/2012

1

1

1

3

2012/2013

3

2

 

5

2013/2014

5

2

 

7

2014/2015

6

3

 

9

Фактычная колькасць праведзеных мерапрыемстваў мае значна вышэйшыя паказчыкі, што пазначана ў матэрыялах справаздач. 

Аналізуючы статыстычныя дадзеныя аб праведзеных мерапрыемствах на базе рэсурснага цэнтра за час кантролю можна зрабіць выснову аб тым, што магчымасці РЦ выкарыстоўваюцца ў поўнай меры, але максімальная колькасць мерапрыемстваў праводзіцца на гарадскім узроўні.

Правядзенне метадычных мерапрыемстваў садзейнічала распаўсюджванню вопыту работы гімназіі № 14, пошуку партнёраў для супрацоўніцтва, удасканаленню метадычнага майстэрства класных кіраўнікоў і педагогаў гімназіі, якія арганізуюць навучальны і выхаваўчы працэс ва ўстанове адукацыі.

Праведзена значная работа па актывізацыі вучэбна-пазнаваўчай і даследчай дзейнасці вучняў з выкарыстаннем магчымасцяў кабінетаў рэсурснага цэнтра. Адным з асноўных напрамкаў дзейнасці РЦ з’яўляецца арганізацыя працы з адоранымі і высокаматываваных дзецьмі. У рамках работы рэсурсных цэнтраў гімназіяй № 14 праведзены для навучэнцаў Заводскага раёна заняткі па падрыхтоўцы да прадметных алімпіяд па англійскай мове, фізіцы і хіміі.

Арганізаваны і праведзены ўсе этапы гімназічнага конкурсу даследчых работ (для 9-11 класаў, для 5-7 класаў, для 1-4 класаў). Вучні гімназіі ўдзельнічалі ў раённым і гарадскім этапах даследчых работ, прынялі ўдзел у навукова-практычных канферэнцыях у БДУ і БДПУ імя М.Танка, міжнародных канферэнцыях. На базе рэсурсных цэнтраў праведзены рэспубліканскія конкурсы асацыяцыі “Конкурс”, прайшла падрыхтоўка да інтэрнэт-алімпіяд па вучэбных прадметах.

На базе рэсурснага цэнтра прайшлі алімпіяды па тэхнічнай і абслугоўваючай працы. 

  1. Арганізацыйна-кіраўніцкае забеспячэнне дзейнасці рэсурснага цэнтра:

Пры арганізацыі самакантролю ДУА “Гімназія № 14 г. Мінска” складаецца гадавы план, які прадугледжвае раздзел па ажыццяўленні кіраўніцтва адукацыйным працэсам: нарады пры дырэктары.

На працягу чацвертага года кантралюецца дзейнасць рэсурснага цэнтра гімназіі:

  1. Нарада пры дырэктары: 2011/2012 н.г.

- кастрычнік – “Аб матэрыяльнай  забяспечанасці рэсурснага цэнтра і забяспечанасці настаўнікаў тэхнічнымі і электроннымі сродкамі навучання”

  1. Нарада пры дырэктары: 2012/2013 н.г.

-  лістапад – “Аб якасці работы метадычных аб’яднанняў гімназіі , кабінетаў рэсурснага цэнтраў па развіцці творчых здольнасцей вучняў і фарміравання навыка даследчай дзейнасці

-  люты – “Аб выніках удзелу ўдзелу вучняў у навукова-даследчай дзейнасці і ў першым туры навукова-практычнай канферэнцыі”

-    красавік – “Аб эфектыўнасці работы рэсурснага цэнтра гімназіі па павышэнні педагагічных кампетэнцый настаўнікаў”

-   май - “Аб рэалізацыі плана работы гімназіі як рэсурснага цэнтра”

  1. Нарада пры дырэктары: 2013/2014 н.г.

-   люты  –  “Аб рабоце рэсурснага цэнтра па выхаваўчай рабоце”;

-  сакавік – “Аб выніках удзелу вучняў ДУА “Гімназія № 14 г.Мінска” ў навукова-даследчай дзейнасці, у гарадскіх і рэспубліканскіх НПК”;

-  красавік – “Аб выніках ўдзелу вучняў гімназіі ў навукова-даследчай дзейнасці і ў інтэлектуальных конкурсах”;

-  красавік – “Аб эфектыўнасці работы рэсурснага цэнтра гімназіі па павышэнні педагагічных кампетэнцый настаўнікаў і трансляцыі педагагічных ініцыяты”

- май – “Аб дзейнасці  рэсурснага цэнтра ДУА “Гімназія № 14 г.Мінска” ў 2013/2014 н.г.”;

  1. Атэстацыя дзейнасці рэсурснага центра гімназіі па прыродазнаўча-матэматычным і філалагічным накірунках – студзень 2015 года. 

Педагагічныя саветы:

2011/2012 н.г.

“Дзейнасць педагагічнага калектыву па развіцці рэсурснга цэнтра як сродка павышэння якасці гімназічнай адукацыі” (07.11.2011)

2013/2014  н.г.

“Высокая якасць гімназічнай адукацыі – інавацыйнаму развіццю сталіцы” (30.08.2013)

2014/2015 н.г.

“Вучэбна-даследчая дзейнасць вучняў і настаўнікаў на базе рэсурснага цэнтра як умова павышэння  якасці  адукацыі як фактар фарміравання ключавых кампетэнцый удзельнікаў педагагічнага працэсу” (29.10.2014) 

6. Кадравае зябеспячэнне

Кадравае забеспячэнне работы рэсурсных цэнтраў ажыццяўляюць усе настаўнікі-прадметнікі. У 2014/2015 навучальным годзе адукацыйны працэс па прадметнай накіраванасці рэсурсных цэнтраў гімназіі № 14 ажыццяўляюць 71 педагагічных работнікаў, у большасці сваёй высокакваліфікаваныя спецыялісты. Колькасць настаўнікаў з вышэйшай  і першай кваліфікацыйнай катэгорыяй складае 71 %: вышэйшая кваліфікацыйная катэгорыя прысвоена 55% настаўнікам-прадметнікам, першая – 16%, другая – 10%, не маюць кваліфікацыйнай катэгорыі – 19%.

Павышынне  кваліфікацыі педагагічнымі работнікамі ў 2013/2014 навучальным годзе (без уліку кіруючых кадраў)

Усяго педагогаў

МГІРА

АПА

БДУФК

Іншыя

% павысіўшых квал.

базавыя

іншыя

базавыя

іншыя

іншыя

62

(на 12.05.2014)

6

25

1

65

1

3

(РІПА; РНІУП “Цэнтр інфармацыйных рэсурсаў і камунікацый”; Рэспубліканскі інстытут інавацыйных тэхналогій БНТУ)

89 %

На 13.05.2015 года

10

7

1

 

 

2 –БДПУ

1-МГУ МЧС

100%

 Педагогі гімназіі праходзяць падрыхтоўку да сертыфікацыйнага тэстіравання як карыстальнікаў інфармацыйных тэхналогій. Сертыфікацыя з’яўляецца адной з магчымасцяў павышэння кваліфікацыі ў галіне выкарыстання інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій і электронных сродкаў навучання. 

Сертыфікацыя спецыялістаў ДУА “Гімназія № 14 г.Мінска”

 

катэгорыя “Вучэбна-выхаваўчая работа”

катэгорыя “Адміністратыўная работа”

катэгорыя  “Інфармацыйныя тэхналогія ў адукацыі”

Усяго

2011/2012

1

1

1

3

2012/2013

28

6

 

34

2013/2014

7

2

 

9

Усяго па гімназіі

43 (62 %)

2014/2015 – здалі экзамен 10 настаўнікаў у чэрвені 2015

 

Вынікі работы:

З 01.09.2013 у рамках работы кабінетаў рэсурснага цэнтра па прыродазнаўчым, матэматычным, філалагічным і выхаваўчым накірунку гімназіяй № 14 праведзены наступныя мерапрыемствы:

  1. Метадычныя мерапрыемствы па трансляцыі вопыту работы гімназіі № 14 як рэсурснага цэнтра:

Год

Мерапрыемствы на ўзроўні

Усяго

раёна

горада

рэспублікі

міжнародныя

2012/2013

3

1

4

1

9

2013/2014

5

4

6

-

15

2014/2015

 

3

2

1

6

 

  1. 14.10.2014 – семінар для настаўнікаў хіміі г. Мінска “Выкарыстанне магчымасцяў сучаснага хімічнага абсталяванняі рэсурсаў інтэрнэт на вучэбных і факультатыўных занятках па хіміі”.  
  2. 14.10.2014 – семінар для настаўнікаў і намеснікаў кіраўнікоў устаноў агульнай адукацыі Латвійскай рэспублікі “Сістэма работы на базе рэсурснага цэнтра ДУА “Гімназія № 14 г.Мінска”.
  3.  23.10.2014 – семінар для настаўнікаў геаграфіі г. Мінска “Выкарыстанне магчымасцей  рэсурснага абсталявання кабінета геаграфіі на вучэбных занятках”.
  4. 09.12.2014 – семінар-практыкум для настаўнікаў геаграфіі і біялогіі першай і вышэйшай катэгорыі г.Мінска  “Фарміраванне пазнавальнага інтарэсу вучняў на ўроках  біялогіі і геаграфіі”.      
  5. 18.12.2014 –  семінар для намеснікаў кіраўнікоў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі  Мінскай вобласці  “Выкарыстанне рэсурсных цэнтраў як механізму развіцця адукацыйнага працэсу”.
  6. 16.04.2015 – семінар для намеснікаў кіраўнікоў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі  Мінскай вобласці  “Арганізацыя эфектыўнага кіравання адукацыйным працэсам праз выкарыстанне магчымасцей рэсурснага цэнтра гімназіі № 14 г. Мінска”. 
  1. Настаўнікі гімназіі абагулілі свой ​​вопыт працы і апублікавалі артыкулы:

1. Пасічнічэнка У.А., Кудрыцкі У.М., Казлоў М.І. Метадычны асновы самастойных заняткаў аздараўленчымі фізічнымі практыкаваннямі, Веснік, БДТУ, 6, 2014

2. Пасічнічэнка У.А. Аб удасканаленні вучэбнага працэса па прадмету “Фізічная культура і здароўе”: Матэрыялы V Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі, Мазыр, 9-11.10.2014
3. Пасічнічэнка У.А., Кудрыцкі У.М., Бажанава Г.К. Арганізацыйна-метадычныя асновы аздараўленчай аэробікі, Брэст, 2015 

  1. Матэрыяльна-тэхнічная база

Для   ажыццяўлення дзейнасці РЦ па накірунках абсталяваны кабінеты. У адпаведнасці з пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Пералік мэблі, сродкаў навучання…” (№ 75 ад 12.06.2014) аснашчаны: 

Гуманітарны накірунак – каб. 225 (кабінет філалогіі).

па вучэбным прадмеце “Беларуская мова”

4.1. Элементы ВМК  для забеспячэння дзейнасці настаўніка – 35%

4.2. Элементы ВМК для забеспячэння  вучэбнай дзейнасці навучэнцаў – 22%

па вучэбным прадмеце “Беларуская літаратура”

3.1. Элементы ВМК  для забеспячэння дзейнасці настаўніка – 40%

3.2. Элементы ВМК для забеспячэння  вучэбнай дзейнасці навучэнцаў – 50% 

лінгафонны кабінет ( каб.236)

3. Элементы ВМК – сродкі навучання для забеспячэння дзейнасці настаўніка – 74%

3.2. Элементы ВМК для забеспячэння  вучэбнай дзейнасці навучэнцаў – 50% 

Прыродазнаўча-матэматычны накірунак:

кабінет хіміі (к.213)

2.2 Вучэбнае абсталяванне з улікам спецыфікі прадмета – 88,7%

3. Элементы ВМК – сродкі навучання – 95%

3.2. Элементы ВМК для забеспячэння  вучэбнай дзейнасці навучэнцаў – 93% 

кабінет фізікі (к.313)

3.1. Элементы ВМК – сродкі навучання для забеспячэння дзейнасці настаўніка – 98%

3.2. Элементы ВМК для забеспячэння  вучэбнай дзейнасці навучэнцаў – 98% 

кабінет геаграфіі (к.235)

па вучэбным прадмеце “Чалавек і свет”

элементы ВМК для забеспячэння дзейнасці настаўніка – 23%

па вучэбным прадмеце “Геаграфія”

2.2  Вучэбнае абсталяванне з улікам спецыфікі прадмета – 0 %

3.1. Элементы ВМК – сродкі навучання для забеспячэння дзейнасці настаўніка – 38%

3.2. Элементы ВМК для забеспячэння  вучэбнай дзейнасці навучэнцаў –46% 

кабінет матэматыкі (к.236)

3.1. Элементы ВМК для забеспячэння дзейнасці настаўніка – 22%

3.2. Элементы ВМК для забеспячэння  вучэбнай дзейнасці навучэнцаў – 20%

 Вывады:

  1. Гімназія развіваецца як рэсурсны цэнтр па прыродазнаўча- матэматычным, гуманітарным  накірунках.
  2. Настаўнікі Долбік А.А., Леановіч Н.М., Знак Н.А., Хмяльніцкая Н.В., Крайнікаў Б.А., Лойка Б.А. дэманструюць і перадаюць свой назапашаны вопыт на мерапрыемтвах, запланаваных рэсурсным цэнтрам.
  3. Пры арганізацыі навукова-даследчай дзейнасці і падрыхтоўцы да алімпіяд, раённых, гарадскіх, рэспубліканскіх і міжнародных конкурсаў на базе кабінетаў рэсурснага цэнра настаўнікам-прадметнікам карыстацца рэкамендацыямі педагога-псіхолага Анісавай Т.У. па рабоце з вучнямі з высокім узроўнем інтэлекту і магчымасцямі сучаснага абсталявання кабінетаў. 

11. Перспектывы развіцця РЦ:

  1. Рэсурснаму цэнтру гімназіі неабходна супрацоўнічаць з РЦ іншых устаноў адукацыі, а таксама з ВНУ.
  2. Настаўнікам-прадметнікам абагульваць свой вопыт і друкаваць яго ў перыядычных выданнях.
  3. Творчай групе настаўнікаў гімназіі запланаваць правядзенне канферэнцыі Заводскага раёна для вучняў V – VІІІ класаў.
  4. Дзейнасць РЦ па гуманітарным накірунку накіраваць на ўстанаўленне сувязей з установамі адукацыі Чэхіі і г.Санкт-Пецярбург.
  5. Удасканаленне дзейнасці цэнтра карэйскай культуры на базе гімназіі, пашырэнне двухбаковых сувязей.     
  6. Настаўнікам-філолагам пашырыць магчымасці платных паслуг для аказання навучання дарослых, выкарыстоўваючы вопыт настаўнікаў матэматыкі і хіміі. 

Намеснік дырэктара па вучэбна-метадычнай рабоце   В.У.Лук’янец