Гімназія № 14 г.Мінска

ЗАДАЧЫ ВЫХАВАЎЧАЙ ДЗЕЙНАСЦІ НА 2018/2019 Н.Г.

          У адпаведнасці з артыкулам 18 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі мэтай выхавання з’яўляецца фарміраванне ўсебакова развітай, маральна сталай, творчай асобы навучэнца.

 

Асноўнымі задачамі выхавання з'яўляюцца:

  • стварыць неабходныя ўмовы для станаўлення грамадзяніна і патрыёта, адказнага сем’яніна, конкурэнтназдольнайасобы, здольнай да прымання асэнсаваных рашэнняў, эфектыўнай, працоўнай і прафесійнай дзейнасці, якая садзейнічае развіццю і росквіту Рэспублікі Беларусь;
  • спрыяць пашырэнню ведаў навучэнцаў аб гісторыі Беларусі, фарміраванню каштоўнасных адносін да сваёй Радзімы,глыбокай павагі да нацыянальнай спадчыны, традыцый, звычаяў і культуры беларускага народа праз развіццё экскурсійнай
  • дзейнасці;
  • фарміраваць у навучэнцаў пазіцыі ненасілля, спагадлівасці, здольнасці да суперажывання, уменні мірна вырашаць
  • канфлікты ў рамках прававога поля, а таксама гатоўнасці прытрымлівацца прынцыпаў і нормаў міжнароднага гуманітарнага права;
  • садзейнічаць засваенню ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу ўтрымання роўнага навучання ў галіне захавання і
  • ўмацавання здароўя, здаровага ладу жыцця, гендэрнай культуры, бяспечных і адказных паводзін;
  • фарміраваць ў навучэнцаў асноў інфармацыйнай культуры як важнай складаючай агульнай культуры асобы, атрымання
  • навучэнцамі першапачатковых уяўленняў аб інфармацыі, яе значэнні і разнастайнасці ў сучасным свеце, уменняў пошуку
  • інфармацыі ва ўсёй сукупнасці інфармацыйных рэсурсаў, крытычнага асэнсавання інфармацыі;
  • павысіць узровень выхаванасці навучэнцаў праз удасканаленне дзейнасці вучнёўскага самакіравання, фарміраванне
  • лідарскай і арганізатарскай культуры навучэнца, рэалізацыю інавацыйных міні-праектаў;
  • ажыццяўляць мэтанакіраваную дзейнасць па павышэнню ўзроўня бацькоўскай адказнасці за выхаванне дзяцей і асоб, якія іх замяняюць;
  • фарміраваць экалагічны светапогляд, матывацыю да захавання навакольнага асяроддзя, садзейнічаць развіццю адказнага стаўлення да навакольнага асяроддзя і выніках сваёй дзейнасці;
  • ажыццяўляць азнаямленне навучэнцаў з асновамі эканомікі на прыкладзе вядзення хатняй гаспадаркі, а таксама з асновамі прадпрымальніцкай дзейнасці;
  • фармірааваць чалавека працы, здольнага знайсці сваё месца і прымяненне сваіх здольнасцяў у эканамічнай прасторы Рэспублікі Беларусь.

Асноўнымі напрамкамі выхавання навучэнцаў з’яўляюцца:

  • ідэалагічнае выхаванне, якое вызначаецца прыярытэтамі развіцця беларускага грамадства і накіравана на фарміраванне цэласнай, маральна сталай, палітычна пісьменнай, актыўнай асобы ў  сацыяльным жыцці грамадства ; забяспечвае фарміраванне ведаў асноў ідэалогіі беларускай дзяржавы, прывіццё падрастаючаму пакаленню асноўных каштоўнасцяў, ідэй, перакананняў, якія адлюстроўваюць сутнасць беларускай дзяржаўнасці;
  • грамадзянскае і патрыятычнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне ў навучэнцаў актыўнай грамадзянскай пазіцыі, патрыятызму, прававой, палітычнай і інфармацыйнай культуры;
  • духоўна-маральнае выхаванне, накіраванае на далучэнне да агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцяў, фарміраванне маральнай культуры;
  • полікультурнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне талерантнага стаўлення да прадстаўнікоў іншых культур, нацыянальнасцяў, веравызнанняў і інш.;
  • эканамічнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне эканамічнай культуры асобы;
  • эстэтычнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне эстэтычнай культуры, развіццё пачуцця прыгожага;
  • выхаванне псіхалагічнай культуры, якое вызначае развіццё і самаразвіццё асобы;
  • выхаванне культуры здаровага ладу жыцця, накіраванае на фарміраванне навыкаў здаровага ладу жыцця, усведамленне значнасці здароўя як каштоўнасці, фізічнае ўдасканаленне;
  • выхаванне ў галіне аховы навакольнага асяроддзя і прыродакарыстання, накіраванае на фарміраванне экалагічнайкультуры асобы;
  • выхаванне культуры бяспечнай жыццядзейнасці, накіраванае на фарміраванне бяспечных паводзін у сацыяльнай і прафесійнай дзейнасці, паўсядзённым  жыцці;
  • сямейнае і гендэрнае выхаванне, накіраванае на фарміраванне адказных адносін да сям'і, шлюбу, выхавання дзяцей; усвядомленых уяўленняў пра ролю і жыццёвым прызначэнні мужчын і жанчын у сучасным грамадстве;
  • сацыяльна-педагагічная падтрымка і аказанне псіхалагічнай дапамогі навучэнцам;
  • працоўнае і прафесійнае выхаванне, накіраванае на разуменне працы як асобаснай і сацыяльнай каштоўнасці, фарміраванне гатоўнасці да ўсвядомленага прафесійнага выбару;
  • выхаванне культуры быту і вольнага часу, накіраванае на фарміраванне ў дзяцей і вучнёўскай моладзі каштоўнасных адносін да матэрыяльнага асяроддзя, уменні мэтазгодна і эфектыўна выкарыстоўваць вольны час.